טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו

ישראבלוף המאה: תוכנית טראמפ לשלום היא קלישאה ביביסטית-טראמפיסטית

עסקת המאה של טראמפ ונתניהו יצרה ערימה של הונאות כלפי הציבור. נתחיל בהונאות שבאות מן הצד השמאלי של המפה: בשמאל הישראלי יש הטוענים שעסקת המאה כוללת הכרה במדינה פלסטינית, ויש בכך נצחון כלפי חזון שתי המדינות. עם זאת, יש בכך התעלמות מזה שנתניהו, לפני שהוא ראש ממשלה ולפני שהוא בן אדם, הוא שקרן. הוא ״מכיר״ במדינה פלסטינית, שתקום רק בהתמלאות תנאים מסוימים שלעולם לא יתמלאו, ואפילו אם הפלסטינים באורח מטורף והזוי יסכימו להם, לא מדובר במדינה, שהרי אין לה ביקורת גבולות, אין לה צבא ואין לה יכולת לכרות בריתות הגנה.

ראיה לכך שתוכנית המאה היא הונאה כלפי עם ישראל, היא העובדה שנתניהו תומך בתוכנית המאה, ולא מפסיד שום קולות מימין, אלא רק תשבוחות על סיפוח מטורף של שליש מהגדה. לא סתם נפתלי בנט תומך בתוכנית המאה: הוא תומך בחלק הסיפוח של התוכנית, היות והוא יודע שמדינה פלסטינית לא תהיה. האמת היא, שתוכנית המאה היא עוד מסמר בארון הקבורה של חזון שתי המדינות. 

רבין בוגד ביבי גאון
רבין בוגד כי הוא התכוון לזה. ביבי גאון כי הוא מחרטט כרגיל.

שקרים של לפני בחירות

נראה שלפני הבחירות נתניהו לא יצליח להכריז על סיפוח חלקים מן הגדה. הוא יפסיד עקב כך מעט תמיכה מימנים, אבל בשולי השוליים, שהרי רובם הגדול מעריך את המאמץ הגדול שלו לסיפוח ואת ההבטחות מארה״ב. אם נניח שאכן לא יהיה סיפוח לפני הבחירות, ישנם כמה תרחישים אפשריים:

  1. לא יהיה סיפוח גם אחרי הבחירות: נתניהו עשוי להפסיד בבחירות, כך שלא ירכיב ממשלה לאחריה. במצב כזה, אולי יהיו בחירות רביעיות, ויש סיכוי קלוש שגנץ ינצח. אם זה יקרה, לא ברור מה יעשה גנץ: לפי דבריו, הוא מוכן לסיפוח רק אם הוא נעשה בתיאום. מצד שני, הוא תומך בתוכנית של עסקת המאה, אז בעצם גנץ כהרגלו, אומר הרבה בלי להגיד שום דבר. תרחיש האי-סיפוח הוא התרחיש הסביר יותר.
  2. יהיה סיפוח אחרי הבחירות: כאמור, הסכם שלום לא יהיה, אבל אולי יכריזו על סיפוח. אם יהיה סיפוח, הפלסטינים יכולים להגיב בזעם או להגיב באדישות. לא משנה איך יגיבו הפלסטינים, הימין יטען שמדובר בהוכחה לכך שצריך היה לספח: אם הפלסטינים יגיבו באלימות וטרור, הימין יטען שאין שלום עם ערבים, שאנחנו חייבים לסמוך על עצמנו לשם הביטחון, שאסור להיכנע לטרור וכדומה. אם הפלסטינים יגיבו באדישות, הימין יטען שזו הוכחה לכך שאם עומדים על העקרונות שלנו בעוצמה, כולם מתיישרים, לכן חייבים להמשיך לספח ובלה בלה בלה.
גנץ וטראמפ
טראמפ וקישוט עומד לצידו.

חוטא יוצא נשכר

טראמפ ונתניהו הם אנשי שיווק, שפשוט ביצעו הונאת יחסי ציבור ענקית: שניהם לקחו מוצר נחות כמו עסקה מלאה חורים, ופשוט שיווקו לבייס שלהם (הבייס הוא כל מה שמעניין אותם), שמדובר בצעד היסטורי אפי. בתכלס, הבשורה האמיתית היחידה מעסקת המאה, היא שארה״ב מוכנה להכיר בסיפוח חד צדדי על ידי ישראל. זה לא אומר שהעולם מוכן להכיר בסיפוח, אם כי ארה״ב היא מדינה חשובה כמעט מאין כמוה, ולא מעט מדינות ערב נסמכות עליה ותלויות בה, ולכן בולעות את הצפרדע הזאת. עוזרת לכך העובדה, שלמרבית העולם הערבי כמעט לא אכפת מהפלסטיניים כבר. עם זאת, הליגה הערבית מתנגדת לתוכנית השלום, אז קשה להגיד עדיין איך התקבלה התוכנית באופן מלא. 

עם זאת, טראמפ נתפס בעיני רבים כמנהיג לא לגיטימי, אפילו שהוא עומד בראש המדינה החשובה בעולם. מדינות ליברליות מגנות המון צעדים של טראמפ, אולם הבעיה היא שהעולם הופך פחות ופחות ליברלי למען האמת.

טראמפ טען כי התוכנית שלו היא טובה לשני הצדדים, שהרי אף פלסטיני ואף יהודי לא יצטרכו לעזוב את בתיהם. יש עם זה בעיה אחת: שבתיהם של היהודים, מוקמים בחלקם על שטחים שגירשו מהם פלסטינים. המשמעות האמיתית אבל של תוכנית המאה, בהנחה שהסיפוח ייצא לפועל, היא שחוטא יוצא נשכר. שהמתנחלים שהפרו את החוק כל השנים הללו, יקבלו גושפנקא חוקית. שכל מעלה זיבי עם קרוואן ועוקב מים שכמה מטורללים הקימו באישון לילה, יקבל מעמד חוקי מבחינת מדינת ישראל. שהפלסטינים שגנבו להם את אדמותיהם, את בתיהם ואת חירותם לעולם לא יזכו לצדק. 

פוסטים נוספים

לקריאה נוספת

בא לכם להגיב?