מילה של פוליטיקאי
אורלי לוי אצל אופירה וברקו. צילום מסך: מאקו tv

ניהול המוניטין של אורלי לוי

על עדן החלון ישבתי, ועל זיכרון מאורלי לוי חשבתי. פתאום נפל העיפרון, ואז חשבתי, אולי אני אחפש את הזיכרון הזה בגוגל. הכל בעצם נבע מההנאה שלי מצפייה ב-Guilty Pleasure האולטימטיבי, אופירה וברקו. פעם פוליטיקאים שרצו לקבל אהבה ולרדת לעם, היו הולכים לבלות במחנה יהודה. היום נוח הרבה יותר לקבל את אותו אפקט אצל אופירה וברקו. עם זאת, גם אני חוטא מדי פעם בצפייה בתוכנית.

הייתי משועמם היום בבוקר, וחשבתי לעצמי, כמו תמיד, על אורלי לוי. נזכרתי שאופירה אסייג שאלה את אורלי לוי באחד הראיונות אצלה, כמה ימים לפני הבחירות (ב-28.2.2020 ליתר דיוק), ״מה יקרה אם נתניהו ירים אליך טלפון אחרי הבחירות ויציע לך את תפקיד שרת הבריאות?״. אורלי לוי, בלי להתבלבל, אמרה ״שהיא תשיב לו מה שהיא השיבה בפעמים קודמות. אנחנו הבטחנו משהו לציבור, ואני חושבת שמילה של פוליטיקאי, צריך שיהיה לה איזשהו ערך״. 

אז ניסיתי למצוא את הסרטון הזה בגוגל. חיפשתי צירופים כמו ״אורלי לוי מילה של פוליטיקאי״, ״אורלי לוי אבקסיס מילה של פוליטיקאי״ וכדומה, ולא מצאתי. לאחר מכן, אמרתי שאני אחפש ״אורלי לוי אבקסיס אופירה וברקו״. מצאתי כמות נכבדה של סרטונים:

אורלי לוי אופירה וברקו

אפשר לראות שכל הראיונות של אורלי לוי מובאים במלואם, חוץ מהראיון מסוף פברואר, שעלה כמה ימים אחרי (אורלי לוי פשוט שומרת שבת אם לא ידעתם, שזה מוזר, כי היא כותבת את זה על כל סרטון כמעט שהיא מעלה) שמובאות מתוכו רק 41 שניות. התמונה דומה גם בדף הסרטונים בעמוד הפייסבוק שלה

אתם מבינים מה קרה פה? אורלי לוי אבקסיס, לכאורה מחקה (או לא העלתה מלכתחילה) דווקא את הסרטון שבו היא אומרת שלפוליטיקאי צריך להיות מילה. היא לא רוצה שנזכיר לה שפעם גם היא ניסתה לייצג אמינות. וההצגה שלה עבדה: יומיים לאחר הבחירות, פרסמה הצדיקה האמיתית, אור-לי ברלב, טור להארץ עם הכותרת ״לאורלי לוי-אבקסיס אין מחיר״ וכתבה שם כי:

״זה הרגע שבו כבים כל האורות באולם והזרקור מאיר על אדם אחד בלבד. האדם שמחזיק בידיו את המפתח שנתניהו כל כך רוצה, המפתח שיאפשר לו להמלט מאימת הדין ועל הדרך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. לוי-אבקסיס יודעת אחרת, והיא יודעת שאין לה מחיר. לא בכדי רבים מאמינים בה ומאמינים לה״.

מסכנה אור-לי ברלב. גם היא נפלה קורבן לפוזה של לוי-אבקסיס. 

גנבת קולות 

אורלי לוי רוצה לעבוד על האינטרנט: עוד כמה חודשים, סדרת הראיונות המטופשים שלה יהיו פחות זכורים, ואורלי לוי רוצה לוודא שלא ניתקל בהם בגוגל. בינתיים, אורלי לוי כבר רוצה שנדע שהיא לא אמרה שהיא ״לא מתנגדת לתמיכה מבחוץ של המשותפת״, זה פשוט Ynet סילפו את דבריה בעריכה (תשפטו אתם בעצמכם אם זה נראה ערוך, החל מדקה 08:00).

אני אישית סולד מאורלי לוי, ולכן אני מייצר כאן את הפוסט הזה: אולי זה יעזור לאינטרנט לזכור מי היא אורלי לוי באמת. זוהי התרומה הקטנה שלי, במאמץ של לנסות למנוע ממנה להלבין את דמותה הציבורית. 

דיבורים כמו חול

חודש אחרי הבחירות, ואחרי שהתברר שהיא מכרה את הציבור שלה כמו עגבניות בשוק, אורלי לוי אבקסיס שוב הגיעה לאופירה וברקו (ספרתי כבר ארבע פעמים שלה שם עד כה) כדי להציג את ״האמת שלה״, בפאתוס מתקרבן. לוי אמרה שהיא לא מכרה את העקרונות שלה, ובשם אותם עקרונות ויתרה על ישיבה בממשלה שנשענת על תמיכה של בל״ד והיבא יזבק. עוד אמרה, שהחיבור עם מרץ נכפה עליה בלית ברירה, שגשר היא מפלגה עצמאית, וששופטים אותה בסטנדרטיים מחמירים יותר מאת שמולי, פרץ, גנץ ואשכנזי. בראיון אחר, אמרה שהיא הצילה את העבודה ואת מרץ בחיבור אליהן, כי היא כביכול הביאה מצביעים, וכן שלא הוצע לה שום תפקיד (מה שהתברר כשקר נוסף). 
 
אז אורלי לוי פשוט לא מפסיקה לחרטט:
1. אורלי לוי אמרה מפורשות שהיא תסכים לשבת בממשלה בתמיכת המשותפת מבחוץ בראיון ל-Ynet (כאמור, תראו את הראיון ותשפטו).
2. חמור מכך, אורלי לוי לא הביאה אפילו 50 מצביעים לרשימת גשר-העבודה-מרץ. האמת היא, שהיא הבריחה עשרות אלפים (וביניהם אני). הנזק שהיא גרמה לרשימה הוא חסר פרופורציה למה שהיא הביאה. אגב, אם החיבור עם מרץ כה נכפה עליה, יכלה לפרוש ולא למכור את העקרונות שלה. היא העדיפה להישאר, היא לא יכולה להתבכיין על זה עכשיו.
3. גם את גנץ ואת פרץ-שמולי גוזרים בתקשורת, אבל אורלי לוי היא הטרמפיסטית המושלמת: עלתה על הגב של אחרים שנפגעו בגללה פוליטית, ואחרי שהשתמשה בהם, ירקה עליהם.
4. אורלי לוי אמרה שמאיימים על חייה ועל הילדים שלה. אם זה נכון, זה בהחלט לא בסדר ולא מוצדק. אבל, יש אפשרות שהיא משקרת גם בנוגע לזה.
 
אז שבת שלום לאורלי לוי. היא שומרת שבת אגב.

פוסטים נוספים

לקריאה נוספת
  • כיצד נראה העתיד של הפלסטינים?כיצד נראה העתיד של הפלסטינים?
    נציבות זכויות האדם של האו״ם פרסמה השבוע ״רשימה שחורה״ של חברות הפועלות מעבר לקו הירוק. בימין הגיבו כצפוי בנהי על כך שמדובר בגוף מוטה, והאו״ם הוא צבוע ואנטישמי.  זה נכון, …
  • האם נתניהו הסית לרציחתו של רבין?האם נתניהו הסית לרציחתו של רבין?
    רצח רבין היה אחד האירועים המכוננים ביותר בחברה הישראלית, אשר למעשה לא התאוששה ממנו עד היום. עם השנים, העם זז ימינה, ורבין הפך יותר ויותר לדמות שנויה במחלוקת היסטורית. רציחתו …

בא לכם להגיב?